POMPdeLUX

Målsætning

POMPdeLUX var udfordrede på et marked præget af COVID-19s følgevirkninger. De havde brug for at tiltrække nye kunder til deres univers af homeshopping med egne konsulenter samt website. Derudover ville de fastholde fokus på deres SS21-kollektion. Deres mål var, at alle kørende kampagner skulle bidrage positivt til ROAS og omsætning.

Strategi

Med grundlag i data om målgruppens adfærd, implementerede vi in-market- og affinitetssegmenter for en præcis målgruppeudvælgelse. På den baggrund skabte vi en kombination af Søge-, Display- og Shopping- samt YouTube-kampagner, for at tiltrække nye kunder og opnå en ROAS på 3 for brand awareness kampagner på deres SS21-kollektion. Tilpasning af budskaber og produkter baseret på søgehensigt og tilskrivningsanalyse bidrog til en helhedsorienteret kunderejsestrategi.

Hvad vi gør

I samarbejdet med POMPdeLUX løste vi deres udfordringer med homeshopping ved strategisk anvendelse af YouTube action-kampagner under hele SS21-perioden. Her anvendte vi to tilgange: én rettet mod low-funnel brugere for at fastholde dem og én topfunnel-tilgang til generel branding og segmentmålretning. Ved hjælp af Smart Bidding og mål-CPA/ROAS som budstrategi, tilpassede vi løbende budene, for at tiltrække ny og relevant trafik samt genaktivere tidligere besøgende for konverteringer.

Resultater

Resultaterne for SS21-kollektionen viste et øget engagement med over 1,4 millioner impressions og 654.251 visninger. Med en view rate på 46,70% og 353 konverteringer, opnåede POMPdeLUX en ROAS på 7,69. Næsten 37% af besøgene kom fra nye brugere, hvilket illustrerede en øget tiltrækning af potentielle kunder. Sammenlignet med AW20, så vi betydelige forbedringer på søge- og shoppingresultaterne, herunder en stigning i konverteringsraten og ROAS samt en reduktion i CPA.

37%
Nye sessioner
24%
Fald i CPA
4%
Stigning i konverteringsrate

More data

Google Ads  – på tværs af platforme

Feb. - jul. 2021

  • Impressions: 1.400.989
  • Visninger: 654.251
  • Klik: 3550
  • View rate: 46,70%
  • Konverteringer: 353
  • ROAS: 7,69

SS1 sammenlignet med AW20

  • Konverteringsraten steg med 3,98%
  • ROAS steg med 5,79, svarende til 22,59%
  • Sessioner steg med 10%

Collaboration

Rasmus Sahlholdt
PPC Specialist hos Searchmind

Gennem vores samarbejde med POMPdeLUX har vi fået en dyb indsigt i de udfordringer, de stod over for som resultat af COVID-19, især med deres homeshopping aktiviteter. Derfor har vi arbejdet strategisk med deres annoncering for at fastholde eksisterende og tiltrække nye kunder, på de platforme, vi vurderede havde størst potentiale.

Det har været vigtigt, at tænke i nye muligheder for at øge brandbevidstheden og tiltrække relevant trafik til deres website. For at nå i mål med vores strategi, har det derfor været afgørende, at holdet bag POMPdeLUX har haft tillid til, at deres gode resultater også var af stor betydning for os. Det har krævet åben kommunikation og en tro på, at vi kun påtager os opgaver, vi er sikre på at kunne nå godt i mål med.

Det viste sig da også, at vores valg af kombinerede kampagnetyper var den rigtige løsning, der både øgede konverteringsraten og forbedrede deres ROAS."